Nu știu dacă ți-ai pus vreodată întrebarea din titlu, dar lucrurile s-au schimbat foarte mult în ultimii ani. Brand-urile masculine au prins din ce în ce mai mult curaj, dar asta și pentru că bărbații au început să fie mai atenți la imaginea lor. Asta nu înseamnă că în trecut bărbați nu erau preocupați de aspectul lor, doar că nu aveau așa de multe alternative ca și noi. Și asta fără să iau în calcul generația mare de bărboși care a apărut, în ultimii ani, ca ciupercile după ploaie.
Cum s-a schimbat rutina de îngrijire față de tații și bunicii noștri
Țin minte primul pămătuf pe care l-am văzut la mine acasă. Știam că e ceva care se folosește pentru bărbierit, dar nu știam exact cum. Mi s-a întâmplat de mai multe ori când eram mic să confund recipientul cremei de ras cu pasta de dinți. Asta pentru că nu prea puteai diferenția ca copil tubul de pastă de dinți față de cel al cremei de ras.
Gândește-te doar la faptul că bricele au fost înlocuite cu lamele de ras de unică folosință și bărbieritul umed cu cel uscat. Acesta este un progres destul de mare. Chiar dacă acum zeci de ani aveam multe produse cu trandiție pe partea de îngrijire masculină, majoritatea, nu știam de ele. Adică se folosea doar ce se găsea pe piață. Nu aveam internet sau alte reviste de specialitate care să ne educe.
Câți dintre voi mai țineți minte cum ne era verificată manichiura la școală? Mă refer la generația născută în anii ’80. Cred că momentan nu se mai pune accent pe așa ceva.
Bărbatul modern este atent la manichiură, pedichiură, sprâncene, față, corp etc. Acum zeci de ani probabil că bărbații din familile noastre nu foloseau penseta pentru sprâncene. În schimb, o chestie care îmi place că prinde teren la noi în țară sunt barbershop-urile. Până la urmă ne întoarcem la tradiție. La fel cum o făceau bunicii noștri. Chiar dacă ne putem aranja acasă folosind o lamă de ras sau un aparat de barbă preferăm barbershop-urile pentru experiența pe care ne-o oferă.
Gândește-te doar câți bărbați apelează la epilare față de acum 50 de ani? În momentul actual, bărbatul alocă un buget mai mare pentru partea de îngrjiire față de acum câțiva ani. Cel puțin eu simt o schimbare mare față de anul 2000 când eram student. Piața produselor de îngrijire pentru bărbații valorează în jur de 15 miliarde $.
Dacă în trecut cremele de față erau teoretic produse destinate femeilor acum s-au dezvoltat game întregi pentru bărbați. Dacă ești atent la artiștii/actorii pe care îi urmărești parcă arată mai tineri față de vârsta din buletin. Iar mulți bărbați le-au luat exemplul. De ce să nu arăți mai tânăr dacă ți se oferă această posibilitate?
În această categorie intră și parfumurile care erau aproape inexistente. Cea mai bună variantă de a mirosi bine era un aftershave puternic.
Acestea sunt lucrurile pe care le-am identificat ca schimbări în rutina de îngrijire.
Ce completări ai aduce? Cum crezi că s-a schimbat rutina de îngrijire?
Foto Vlad Cupsa
ma intreb cat de safe sunt „barbershop-urile” astea minunate…
nu am fost la unul si nici nu prea intentionez – cine stie cu ce boala te poti alege de pe acolo.
Ce e cu acest negativism? Sa inteleg ca va tundeti singur pentru a nu lua „boli”?