E posibil să fi auzit de termenul “Wardrobing”. Acest cuvânt defineşte acțiunea de cumpărare a unui outfit, purtarea și ulterior returnarea acestuia. O mulțime de oameni fac asta – a devenit chiar un trend ȋn ascensiune, iar cele mai multe branduri fashion sunt ȋn dubiu legat de cum să gestioneze această situaţie.
Nu și DIESEL însă, care prezintă noua sa campanie de toamnă, denumită pe bună dreptate “Enjoy Before Returning”: o poziţionare jucăușă, nonconformistă față de acest subiect controversat. În loc să condamne wardrobingul, brandul ajunge să tolereze acest curent. Dacă aceşti cumpărători achiziționează, poartă și returnează un obiect vestimentar, de ce să nu se bucure pe deplin de proces?
Pentru a ilustra perspectiva DIESEL asupra purtării și returnării hainelor, fotografiile și clipul campaniei au fost realizate și regizate de fotograful Angelo Pennetta.
În lentilele lui Pennetta, wardroberii poartă noua colecție de toamnă DIESEL, accesorizată cu ceasuri și ochelari de soare. Toate itemurile – inclusiv ilustrațiile separate ale ceasurilor, fără a fi purtate, fotografiate de Robert Badin – împărtășesc același fir narativ al purtării la vedere a etichetei.
Clipul autoironic – regizat de Similar But Different – a fost lansat chiar înainte de Săptămâna Modei de la New York. Filmul portretizează diferiți petrecăreți care se bucură de o noapte lungă în ținute DIESEL cu etichetele „foarte” la vedere – ținute pe care în mod evident le vor returna a doua zi. Pe parcursul clipului, o voce de fundal recită în mod ironic politica de returnare DIESEL. Motivul? DIESEL nu apără această acțiune dar nici nu o întoarce împotriva ta.