În acest articol m-am gândit să public o mică parte din jurnalul meu de stil. Ce vei citi mai jos este un punct de cotitură din călătoria mea, un moment în care am realizat că am evoluat în materie de stil. De ce public din jurnalul meu? Pentru că încă de la început, când am pornit pe drumul dezvoltării propriului meu stil, mi-am dorit să găsesc aşa ceva.
Foarte mulţi autori îţi spun despre stil, dar privind înapoi. Ei bine, cel puţin pe moment, e dificil să accepţi că aceşti bărbaţi atât de bine îmbrăcaţi, au avut vreodată probleme cu stilul. Vreau să cunoşti ce am gândit eu în timp real, atunci când am trăit acest moment de cotitură. Poate te regăseşti în aceste cuvinte sau poate încă nu ai ajuns aici. Sper să îţi fie de folos:
Luna mai, Ziua 30 din jurnalul unui pasionat de stil
“Tocmai am realizat cât de multe noţiuni de stil vestimentar am ajuns să cunosc. Când mă uit acum la haine, cunosc foarte multe detalii după care să mă ghidez. Nu mă mai uit ca mâţa-n calendar. Am tot mai multe criterii după care îmi aleg hainele. Ăsta e un semn clar că deja mi-am dezvoltat puţin stilul vestimentar, am acumulat un minim bagaj de cunoştinţe, iar asta e un mare avantaj; plus că nimeni nu-mi poate lua asta. Hainele pot fi pierdute, mi le poate fura cineva, dar cunoştinţele de stil rămân.
Acum, când aleg hainele, mă uit la material, să fie natural şi de calitate. Mă uit după mărime, să îmi vină bine, sau să le pot modifica la croitor. Mă uit per total la produs, dacă îmi place cum e făcut. Mă uit la cusături, să fie de calitate. Nu contează atât de mult brandul care îl produce, ci dacă produsul e de calitate. Mă uit după versatilitate: dacă se poate asorta cu ceea ce am deja în garderobă, ca atunci când aduc acel produs acasă, să fiu sigur că-l pot folosi la a crea cât mai multe ţinute. Chestia asta n-o făceam înainte, pentru că nici nu aveam habar de ea…
Apoi, am noţiuni despre anumite articole vestimentare, despre care nu aveam habar înainte, iar dacă le pronunţ numele, majoritatea oamenilor din jurul meu habar n-au despre ce le vorbesc. Deseori se întâmplă ca nici vânzătorii/vânzătoarele din magazine să nu ştie despre ce vorbesc când întreb despre tricouri henley de exemplu, sau despre alte produse.”