Contemporană, proaspătă, energică și energetică – EC Fashion Unplugged a cucerit publicul la lansarea sa oficială, pe podiumul Romanian Fashion Week. Pentru prima oară în România, un festival își extinde viziunea creativă în modă, printr-o colecție unicat, semnată de 10 tineri designeri.
EC Fashion Unplugged – colecția slow fashion Electric Castle
Non-culori, texturi inspirate din detalii ale scenotehnicii de festival, volume moderne sunt câteva dintre elementele ce definesc colecția pe care studenții din anul I de Master ai Departamentului Modă-Design Vestimentar UAD din Cluj-Napoca au lansat-o, sâmbătă, la Iași. Studenții au oferit propria interpretare a ținutelor de festival, iar rezultatul se traduce în 37 de piese precum parka, rochii, cămăși și tricouri oversized, cape impermeabile sau jachete tip biker. Totul reflectă bucuria de a dansa, de a fi liber, de a fi tu însuți, starea ce definește fiecare ediție Electric Castle.
Provocarea de a gândi produse vestimentare inovative, dar ușor de purtat și adaptat în ritmul intens în care un tânăr trăiește zilele de festival, s-a transformat într-o linie de modă „cool & edgy”.
„Masteranzii au avut, pentru prima dată, ocazia să parcurgă tot procesul din spatele unei colecții – de la concept, la feedback, prototip, producție, marketing, până la lansare pe podium, având o temă dificilă, dar foarte ofertantă – crearea unor piese pe care oamenii să își dorească să le poarte la un festival”, spune Lucian Broscățean, conferențiar universitar doctor la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca. „Legătura constantă cu echipa festivalului ce ne-a ajutat să ne aliniem cu spiritul Electric Castle, implicarea extraordinară a echipei Atelierului Irina Schrotter și mentoratul făcut chiar de către Irina Schrotter au asigurat cadrul logistic-creativ pentru realizarea pieselor”.
Piesele colecției vor putea fi admirate și achiziționate în standul special din ediția a 8-a a Electric Castle, ce va avea loc între 13 și 17 iulie, pe domeniul Bánffy din Bonțida.