Manebi au lansat la Pitti Uomo 86, colecția capsulă de espadrile semnată de Luca Rubinacci.
Casa Rubinacii, fondată în 1931 în Napoli, este considerată de câteva generații un sinonim pentru stil, rafinament și eleganță.
Pentru a veni în ajutorul clienților săi, Sartoria Rubinacci s-au aliat cu Manebi pentru a crea o colecție capsulă formată din espadrile cu talpa din iută. Manebi este un brand cunoscut în rândul espadrilelor datorită artizanilor spanioli care se ocupă de confecționarea acestora.
Manebí – colecția capsulă de espadrile Luca Rubinacci
Pentru acestă colecție cei doi parteneri au ales pânză pe care au ilustrat o hartă nautică reprezentând Napoli și Marea Mediterană. Același imprimeu în poți găsi și articole de la Casa Rubinacii precum batiste de buzunar și eșarfe.
Luca este directorul creativ al Casei Rubinacii și face parte din a treia generație ale acestei familii și mai este recunoscut ca un style icon internațional.
Manebí bets on menswear with Spring/ Summer 2015 Collection, presenting, at the 86th Pitti Uomo edition, the capsule collection developed in collaboration with the renowned Sartoria Rubinacci.
Maison Rubinacci, founded in 1931 in Naples, is considered, from several generations, a synonym of style, refinement and grace. The Rubinacci family, with a long-lasting tradition, succeeded in converting all the theories and ideals of “how to wear it”, in an unparalleled style, enriched by an excellent quality.
With the aim to offer its customers new casual summer shoes, Sartoria Rubinacci found in Manebí the ideal partner to create this capsule collection of jute espadrilles. Manebí is well-known for the quality of its espadrilles which are hand sewn by expert Spanish artisans, holders of a secular tradition in manufacturing jute alpargatas.
For the capsule collection, Manebí and Rubinacci chose to use printed canvas. The prints proposed draw inspiration from Neapolitan traditions, representing Naples as the Mediterranean Capital, on a ‘700 nautical paper.
The prints are presented in three different color shades: first one shows red and blue tones, second one is dominated by blue and white shades, while the third one shows mainly pastel green tones, all these hues recall the enchanting Mediterranean Sea colors.
The focus is on the two most iconic subjects of the original nautical paper, thus creating two different versions: the first one depicts the wind rose, while the second one represents an ancient schooner.
The same prints are proposed by the Maison Rubinacci on other articles such as the silk pochette and the foulard made of silk and modal.
The creative activity has been directed by Luca Rubinacci, the exponent of the third Rubinacci generation. Founder’s nephew, Luca is at the same time a true icon of elegance and extravagance; the peculiar match of colors and fabrics that characterizes the capsule is a specific sign of his outlandish personal style. Luca is a leading figure of the Italian bespoke, a contemporary dandy, an artist and a designer.