Paprezzo - Pasiune Pentru Încălțămintea La Comandă

PaPrezzo s-a născut, la fel ca și multe alte brand-uri, dintr-o greșeală și din necesitatea de a acoperi un gol în piața pantofilor pentru bărbați. Povestea a început în 2012 în disperata căutare de către Andrei Rusu, unul dintre fondatori, a unor pantofi speciali pe care urma să îi poarte la banchetul de absolvire al facultății. Un coleg i-a recomandat un pantofar din Cluj care să-l ajute cu modelul pe care voia să-l poarte. Practic, Andrei s-a dus cu modelul găsit pe internet care valora 700 de lei și pantofarul i-a cerut 80 de lei pentru manoperă. A fost o afacere bună nu-i așa? Din păcate, această diferență de preț s-a observat în proasta execuție a pantofului. A acceptat situația și i-a purtat la banchet, unde spre surprinderea lui a primit foarte multe complimente.

În 2012 -2013 în România nu se găsea o varietate la fel de bogată de produse precum în momentul de față. Cum apărea ceva nou pe piață ieșea în evidență.

Întors la Sighișoara, și convins de mama lui, i-a pus spre vânzare pe Okazii.ro. Prețul de pornire a fost 200 de lei și a avut foarte multe cereri pentru ei. Acela a fost momentul în care Andrei a profitat de „greșeala” făcută și a început să lucreze cu un intermediar în Cluj pentru a onora cererile venite din anunțul publicat pe Okazii.ro

Paprezzo – pasiune pentru încălțămintea la comandă

Datorită creșterii numărului de comenzi, în 2013, Andrei și-a deschis propria firmă. Din păcate, pantofarul inițial nu mai făcea față comenzilor cât mai complexe. I-a recomandat lui Andrei o altă persoană cu care să colaboreze. Cu timpul, nici aceasta, nu s-a știut adapta și, în 2015, Andrei a decis că e cazul să facă singur pentru a satisface cele mai pretențioase cereri.

Între timp și-a făcut și Mircea Rusu, fratele lui Andrei, intrarea, treptat, în firmă. La început cu jumătate de normă la PaPrezzo și cealaltă jumătate ca profesor până în punctul în care s-a decis să se implice 100 % în firmă. Deși avea un salariu mic de profesor a reușit să primească un credit de 6700 de euro pe care i-a investit în firmă.

Deși aveau experiența necesară de a produce pantofi, Paprezzo au început cu producția de poșete. La fel de ciudat mi s-a părut și mie când am primit această informație. Dar ca în orice industrie e problemă cu personalul calificat. Comenzile cu pantofi rulau în continuare prin intermediari până în punctul în care s-au decis să se specializeze chiar ei. O persoană trăgea fața pe calapod (partea superioară a pantofului) și făcea tălpuirea. Pentru că acea persoană era în pragul pensionării i-a transmis lui Mircea toată experiența sa.

De partea de vopsire și de finisare este responsabil Andrei care a învățat aceste proceduri din trei surse: materiale video de pe Youtube, de la un prieten din Oradea care vindea piele și o vopsea și de la o persoană care le distribuia produsele Saphir.

Numele PaPrezzo a fost ales aleatoriu. Andrei inventa cuvinte care să sune a ceva franțuzesc sau italienesc și le căuta pe google să vadă dacă există ceva similar.

Până în 2019, PaPrezzo au vândut doar prin intermediul site-urilor de anunțuri, Facebook și Instagram. Au avut și câteva tentative de magazine online, dar au fost prost configurate și au renunțat la ele. O altă încercare eșuată a fost realizarea unui showroom în Piața Unirii din Cluj Napoca în perioada 2016-2017. Din păcate a fost destul de greu logistic având în vedere că atelierul era departe de showroom și unul dintre cei doi frați trebuia să fie prezent acolo. Asta însemna mult timp mort în trafic și mai puține ore pentru manoperă.

Majoritatea clienților pe care îi au, fac comanda online printr-o simplă măsurare a tălpilor picioarelor. Puțini sunt cei care vin la măsurători, la atelier, pentru a se bucura de întreaga experiență. De la plasarea comenzii, se alocă un termen de 15 zile de confecționare al produsului. Ca planuri de viitor ei au în vedere deschiderea de magazine fizice în România. Vor să vândă în jur de 100 de perechi pe lună (momentan produc lunar între 40-50 de perechi).

Pe scurt, PaPrezzo se adresează bărbaților care vor ceva deosebit. Fie că e vorba de pantofi eleganți, casual sau sport și accesorii precum portofele sau curele din piele. În plus, fiecare pereche de încălțăminte este confecționată manual și se poate realiza și pentru clienții care nu se încadrează în măsurile obișnuite sau au diverse particularități în zona tălpii piciorului. Din punct de vedere al serviciilor ei mai oferă și partea de recondiționare a pantofilor.

În echipa PaPrezzo sunt 5 persoane. Andreea se ocupă de partea de relații cu clienții, Vio (experiență acumulată în fabricile de confecționare a încălțămintei) de pregătirea feței (montat, cusut ), o persoană care se ocupă de coaserea părții superioare de talpă la încălțămintea sport, Mircea de tălpuit și tras pe calapod și Andrei de vopsit și finisat.

Prețurile unei perechi la comandă începe la 400 de lei și poate să ajungă la 1100 lei. Mai multe detalii poți să descoperi pe site-ul lor

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *