
Comparativ cu anul trecut, Pitti Uomo 107 a ajuns la aproximativ 20.000 de vizitatori iar numărul clienților internaționali a crescut cu 6,5%. Un semnal pozitiv și important pentru industria globală a modei masculine și pentru întregul ecosistem Made in Italy.
Pitti Uomo 107
„Întregul sector de îmbrăcăminte pentru bărbați avea nevoie de o ediție atât de pozitivă a Pitti Uomo 107, pentru a ieși din climatul de anticipare și incertitudine. Cea mai mare parte a meritului, inutil să spunem, revine expozanților: în primul rând, pentru că și-au reînnoit încrederea și investiția în eveniment; în al doilea rând, pentru că au adus colecții caracterizate prin o calitate excepțională a producției, cercetare stilistică și numeroase elemente inovatoare. Nu în ultimul rând, mi se pare că multe liste de prețuri reflectă o relație echilibrată între valorificarea corectă a materialelor și măiestrie și alinierea la abordarea prudentă exprimată în prezent de consumatori.” — Raffaello Napoleone, CEO al Pitti Immagine
Cifrele finale de prezență la Pitti Uomo 107 (14-17 ianuarie 2025) confirmă previziunile împărtășite în timpul târgului: cumpărătorii italieni au totalizat aproximativ 8.300, menținând aceleași niveluri ca anul trecut, în timp ce cumpărătorii internaționali au ajuns la 5.000, marcând o creștere de +6,5%. În general, numărul cumpărătorilor a ajuns la 13.300, cu un total de vizitatori aproape de 20.000.
Toate piețele internaționale majore au înregistrat creșteri, cu creșteri de două cifre din Spania, Japonia, Belgia și Statele Unite.
Cumpărătorii din Europa de Nord și de Est au avut și ei performanțe excepționale.
Țările care conduc la prezență sunt Germania, Spania, Marea Britanie, Olanda, Turcia, Japonia, Statele Unite, Franța, Elveția, Belgia, Grecia, Rusia, Austria, Portugalia, Coreea de Sud, China, Suedia, Canada, Polonia, Irlanda.
„Plimbându-mă pe holuri și coridoare, am întâlnit multă satisfacție în rândul expozanților. Acest lucru se datorează nu numai cantității și calității cumpărătorilor, ci și identității târgului ca platformă globală pentru schimburi și un canal de comunicare de neînlocuit, în special în acest moment critic al sezonului de vânzări. De asemenea, apreciez faptul că mulți expozanți au vorbit în termeni de sistem mai larg, mai degrabă decât să se concentreze doar pe afaceri individuale. Există un sentiment de solidaritate pe care rareori l-am simțit atât de puternic.” — Agostino Poletto, director general al Pitti Immagine
Evenimentul a atras o atenție semnificativă din partea mass-media, a primit feedback extrem de pozitiv și a înregistrat o participare puternică la evenimentele speciale, aproape nouăzeci de întâlniri programate și proiecte internaționale prezentate atât la Fortezza, cât și în tot orașul. Printre numeroasele momente importante, prezentările de modă ale designerilor invitați din această ediție au fost deosebit de bine primite: SETCHU la Biblioteca Nazionale Centrale și MM6 Maison Margiela la Tepidarium del Roster.